دهیدراسیون در زمان روزه داری

خرداد, ۱۳۹۸ ۲ نظرات اخبار علمی و اطلاعیه ها

روزه گرفتن در تمام ادیان و آیین های گوناگون به روش های متعددی وجود داشته است. روزه گرفتن مزایای فراوانی برای سلامت جسمی ما بهمراه دارد که مهمترین آن سوختن قند و چربی های اضافه بدن است. اما لازم است بدانید که یک خطر جدی هم دارد و آن دِهیدراته شدن یعنی از دست دادن آب بدن است که منجر به مختل شدن فرآیند های آنزیمی و حیاتی بدن است. بنابراین برای جلوگیری از آن باید در ساعاتی که روزه نیستید علاوه بر آب آشامیدنی از میوه ها و سبزیجات آبدار استفاده کنید. در تصویری که مشاهده میکنید درصد آب میوه ها و سبزیجات پیشنهادی ذکر شده است. تهیه شربت تازه از مخلوط چند میوه آبدار، کاهش مصرف نمک و ترشیجات و شورها، رب گوجه فرنگی، پنیر و محصولات لبنی فرآوری شده به حفظ مایعات بدن کمک بسیاری میکند. رعایت این نکات در فصول گرم اهمیت بیشتری دارد.

2 نظرات
  1. Lynelle

    Hello mates, how is the whole thing, and what you
    want to say concerning this post, in my view its in fact remarkable
    designed for me.

    پاسخ

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: