خرداد, ۱۳۹۸ بدون نظر چاقی و اضافه وزن, دانستنی های پزشکی و تغذیه

وقتی ما بیش از نیاز بدنمون انرژی/کالری از غذاها دریافت میکنیم بدنمون اون انرژی اضافی رو با ذخیره کردنش به صورت چربی، مارو برای روز مبادا که (خدای ناکرده یه وقت) گرسنه موندیم آماده میکنه. یک فرد چاق هیچ مبادایی در زندگیش نداره یعنی هیچوقت در شرایطی قرار نمیگیره که بدنش مجبور به استفاده از این ذخایر انرژی بشه و هر روز به علت روش زندگی اشتباه به جای سوزوندن این انرژی به این ذخایر اضافه هم میکنه! پس اتفاقی که میوفته: چربیهای انباشته شده مرتب به حجمشون اضافه تر میشه و فرد چاقتر میشه.
مضرترین قسمتی که بدن توش انرژی ذخیره میکنه شکم و دور کمره!!! به این دلیل مضر که این چربی‌ها میان اطراف اندامهای داخلی بدن مثل معده و قلب و روده و عروق قلبی رو میگیرن که بسیار خطرناکه و باعث انواع بیماریها میشه مثل: دیابت، سکته، فشارخون، ایست قلبی و… . آیا افراد لاغر هم میتونن چربی احشایی داشته باشن؟؟؟ متاسفانه بله! کسایی که تحرک و رژیم مناسب و سالم نداشته باشن هرچقدر هم که لاغر باشن تو معرض خطرات این بیماریها قرار میگیرن.
حالا چطوری از شرشون خلاص شیم؟؟ ورزشهای هوازی! ورزشهای هوازی! ورزشهای هوازی!
مثل دوچرخه، پیاده‌روی با سرعت بالا، دو، پروانه زدن، ایروبیک، طناب زدن و…
اشتباهی که خیلیا میکنن برای کوچیک کردن شکمشون اینه که بدون ورزشهای هوازی دراز نشست و ورزشهای قدرتی شکم انجام میدن. غافل از اینکه این ورزشها روی عضله‌سازی شکم کار میکنه و باعث میشه شما سیکس پک دربیارین! (عضله سازی=بزرگترشدن عضله) وقتی شما با شکم چاق فقط تمرینهای شکم مثل دراز نشست میرین این سیکس پک زیر اون چربیها فرم میگیره و تقویت میشه که متاسفانه اصلا قابل رویت هم نیست، تازه ممکنه چون عضله‌ها بزرگتر میشه شکمتون بزرگتر از قبل هم به نظر بیاد!

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: